Muzyka jest większym odkryciem,
niż cała mądrość i filozofia.

Ludwig van Beethoven

 

 509 497 433

Bielsko-Biała

CIEKAWOSTKI


Czy wiesz....?

Badania prowadzone w USA, w 1997 r. wykazały, że dzieci uczące się śpiewu i gry na instrumentach mają o 1/3 lepiej wykształcone zdolności myślenia przestrzennego i abstrakcyjnego od swoich rówieśników, którzy ten sam czas poświęcili na naukę obsługi komputera; dzieci te zdobywały o 80% wyższą punktację w testach wieloprzedmiotowych.

 

Wyniki wieloletnich badań opublikowane w czerwcu 2000 r. w magazynie „TIME” potwierdziły znaczący wpływ edukacji muzycznej na rozwijanie u dzieci umiejętności językowych oraz matematycznych (np. lepsze o 100% rozumienie działań na ułamkach).

 

Ciekawostką są wyniki z 1994 r., dotyczące kandydatów na studia medyczne w USA – okazało się, że 66% wszystkich studentów stanowią absolwenci szkół muzycznych, a tylko 44% przyjmowanych na studia medyczne to absolwenci szkół biochemicznych.

 

Niemieccy uczeni odkryli, że część mózgu analizująca wysokość dźwięków jest średnio o 25% większa u ludzi kształconych muzycznie, a nauka muzyki rozwija inteligencję, wyobraźnię, koncentrację, pamięć.

 

Naukowcy odkryli, że pewien rodzaj muzyki wpływa na umysł i pamięć, uwalnia od stresu, pomaga w koncentracji oraz otwiera podświadomość. Zauważyli, że muzyka barokowa largo czy andente, utrzymana w tempie 60 uderzeń na minutę, pomaga w procesie przyspieszonego uczenia się. Spokojne tony largo obniżają ciśnienie krwi, zmniejszają liczbę uderzeń serca, dzięki czemu odzyskuje ono normalny rytm. Obniża się poziom stresu, pobudzany jest system immunologiczny, zmieniają się również fale mózgowe. Muzyka barokowa synchronizuje więc ciało i umysł. Rozluźnione ciało i pobudzony mózg stanowią idealny stan do optymalnego uczenia się. Podobny efekt przynosi słuchanie muzyki Mozarta czy Beethovena.